Recenze: Život bez hranic - Nick Vujicic

Fotografie ze života Nicka
Originální název: Life Without Limits
Žánr: Literatura naučná, Biografie
Rok vydání: 2011
1. vydání originálu: 2010

Počet stran: 235
Nakladatelství: Čintámani
Překlad: Petr Miklica



Nemusíte mít ruce, nemusíte mít nohy. Přesto můžete vzít život do vlastních rukou tak, aby vám celý svět ležel u nohou.


Nick Vujicic je toho velkým příkladem. Mohl se vzdát, mohl spáchat sebevraždu, uzavřít tu nesmyslnou knihu svého života. Přesto to neudělal. Našel v tom všem smysl. Začal žít na plno. Surfuje, potápí se, dělá kaskadéra, usmívá se a bere život s humorem. Nejenže se naučil na svůj život a své tělo dívat pozitivně, ale přináší radost a naději také do srdce každého jiného člověka. Přesně o tom je kniha. Je to sbírka jeho životních příběhů, ale také příběhů jiných lidí, ke kterým život na první pohled nebyl zrovna velkorysý. Všichni ti lidé však uvěřili Bohu, že má pro ně plán. Má připravenou cestu, a přestože tomu možná momentálně nerozumějí, jednou to uvidí na vlastní oči.


Nick ve své knize střídá příběhy s ponaučením. V několika bodech popisuje, co má člověk dělat, aby jeho život nabral ten správný směr. Motivuje nás, abychom se nevzdávali, vytrvali až do konce, protože tam nás čeká bohatá odměna. 

Kniha je jedním velkým povzbuzením. Dalo by se říct, že na nás doslova křičí: ŽIJ!!



Pokud se trápíte, nevíte jak dál, určitě vám tato knížka pomůže přinést do života novou naději a rovnováhu. Nedoporučuji ji však jen těm, kteří mají nějaký problém. Myslím, že by si ji měl přečíst každý. Donutí vás totiž přemýšlet. Hodně přemýšlet. Možná, že máte pohodový život a na první pohled se zdá být všechno tzv. "oukej". Není ale něco, v čem se omezujete? Není něco, po čem toužíte, ale bojíte se to zkusit? I o tom píše Nick. O strachu z prohry, který nás vyřazuje ze hry. Nedovolme mu to. Milujme sebe i své blízké. Pojďme za svými sny. Žádná překážka nám nemůže stát v cestě, pokud opravdu věříme.

Pokud se vám nechce přihodit zázrak, staňte se jím.
- jedna z nejkrásnějších vět jaké jsem kdy četla

Kniha se mi opravdu velmi líbila. Otevřela mi oči, vnesla do mého života sebedůvěru, pocit lásky a bezpečí. Díky ní jsem pochopila, že jediné hranice a překážky, které v životě máme, tvoříme my sami. Pokud opravdu chceme, můžeme udělat všechno. Nick je pro mě velkou motivací a jsem si jistá, že se ke knize v těžkých chvílích budu vracet. Moc se mi líbí, že součástí knihy jsou také fotografie z Nickova života. Díky ním si člověk ještě víc uvědomí, co ten člověk opravdu dokázal, jak silnou vůli musel mít! Není to kniha, kterou přečtete jedním dechem. Je to kniha, u které budete víc přemýšlet, než ji číst. Půjde to pomalu, ale na konci si uvědomíte, že to chcete. Chcete udělat to, co Nick - Obrátit svůj život o 180 stupňů, odstranit hranice a začít žít!! 




Kdy ČÍST:

  • Máte rádi autobiografie
  • Rádi čtete motivační knihy
  • Hledáte knihu, která vás povzbudí, dá vám novou sílu k životu 

Kdy NEČÍST:
  • Hledáte knihu, která se čte rychle
  • Nemáte rádi motivační knihy a biografie
  • Chcete aby kniha měla pořádný děj

HODNOCENÍ:


Kniha: 4/5 - Kniha mě bavila, ale místy jsem se trošku nudila, protože je tam víc myšlenek než děje
Obálka: 5/5 - Jak asi víte, nemám ráda lidi na obálkách. V případě takové knihy mi to nevadí. U biografie prostě musí být fotografie!


Pokud máte rádi knihy podle skutečné události, mohla by vás zaujmout recenze na knihu Imámova dcera. Je to příběh muslimky, která si v životě prožila opravdové peklo, ale stejně jako Nick našla lásku a naději v Bohu.

Možná, že taky hledáte Boha, potřebujete cítit Jeho obrovskou lásku, chcete být milování. Jestli ano, zvu vás do rubriky Věřím, ve které najdete moje svědectví a další zajímavé články spojené s křesťanstvím.



2 komentáře:

  1. Páni toho člověka fakt obdivuji, vždy jsem si říkala jak může žít, ale on to prostě neřeší a užívá si toho daru jakým život je i když s omezeními. Při pohledu na něj si říkám že si nemám na co stěžovat. Mě takhle dostal film, který je na motivy knihy, kterou mám v plánu číst, Skafandr a motýl (doporučuji) o člověku, který dostal mrtvici a ze dne na den se z úspěšného redaktora plného života, stal mrzák, který mohl hýbat pouze jedním okem. A i přesto život nevzdal a pomocí mrkání "napsal" knihu. Po shlédnutí tohoto filmu mě tak hodně naplnil pocit štěstí za to jak na tom jsem a začala jsem si vážit více života a toho co mám. Každý by měl vidět ten film či číst knihu, nebo tu co tu doporučuješ. Na příběhu takovýchto lidí si až uvědomíme jak je život krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát za krásný komentář. Nemůžu než souhlasit! Život je krásný a někdy na to zapomínáme, sžíráme se maličkostmi, chceme všechno vzdát, a přitom naše problémy jsou jen zrno písku ve srovnání s tím, co prožívají jiní. Měli bychom být vděční za každý den a těšit se z každé maličkosti! Děkuji také za tip na film, shlédla jsem trailer a určitě se na něho v nejbližší době podívám :)
      Pokud i já můžu doporučit film s podobnou tématikou, pak určitě Život je úžasný.

      Vymazat

Děkuji za komentář :) Přeji krásný zbytek dne!