Recenze: Remade - Alex Scarrow

Napínavá, čtivá fantasy knížka pro děti a mládež. Zákeřný virus zabijí a sourozenci musejí utíkat.
Té dívce bylo jen deset let. Jmenovala se Camille. Mířila ke studni, z níž měla nabrat vodu. V rukách se jí houpaly velké, otlučené a promáčknuté džbány. Najednou si všimla té věci, jak leží jen pár metrů od ušlapané polní cesty. Mrtvý pes. To nebyl nijak neobvyklý pohled. Až na to, že tohle byla jen půlka mrtvého psa.

(...) Podívala se na svou ruku...a uviděla, že jí ze špiček prstů zmizel tmavý pigment, a obnažil tak surové růžové maso, které se vlhce lesklo...jako citlivá čerstvá kůže pod prasklým puchýřem. Camille zemřela o hodinu později.

Kniha Remade mě na první pohled zaujala dokonalou obálkou. Ze zvědavosti jsem si tedy přečetla první tři strany, a na základě toho se rozhodla, že chci víc! Pro představu jsem vám je shrnula do krátkého úryvku na začátku článku. Hlavními hrdiny knihy jsou Leon a jeho mladší sestra Grace, kteří se po rozvodu rodičů přestěhovali s mamkou do Londýna. Oba si zvykají na nové prostředí, ale každý jiným způsobem. Zatímco Grace poznává nové kamarády a ocitá se ve středu dění, Leon zůstává v pozadí. Je uzavřený, vyhýbá se lidem a ze stresu trpí silnými bolestmi hlavy. Nic ho nezajímá, až do doby, než se v televizi objeví zpráva o záhadném viru, který zasáhl Afriku. Nikdo neví, o co jde. Lidé jsou vyděšení, protože virus se šíří obrovskou rychlostí a během pár minut dokáže změnit člověka v kapalinu. Neuběhne ani týden a první oběti viru se objeví v Londýně. Sourozenci utíkají s mamkou z města k prarodičům a doufají, že se tímto zachrání. Jenže tenhle virus není jen tak ledajaký a na vypadá to, že se nezastaví před ničím...
Na poli leželo hejno vran, které sem tam ještě neužitečně zamávaly křídly. Jejich tmavé peří se uvolňovalo a vítr je odnášel pryč.
Tohle není ebola.Guptův komentář zněl jako něco mezi otázkou a prohlášením.
Jones zavrtěl hlavou. „Žádný patogen nepracuje takhle rychle. Není to Marbug. Není to L21-N. Nemám nejmenší ponětí, co to je.

První polovina knihy je vážně skvělá. Děj je napínavý, rychle ubíhá a knihu prostě nechcete odložit. Bohužel někde za polovinou se to zlomí a následuje podle mě dost nudná část, která se táhne a nic překvapivého se tam neděje. Naštěstí ke konci se opět objeví nějaká akce a příběh se rozjede. Každopádně označení knihy jako Stephen King pro děti je podle mě docela nešťastné. Protože právě kvůli tomu jsem od knihy čekala opravdu hodně a výsledek mě zklamal. Miluji styl psaní Stephena Kinga, jeho práci s textem a kontrastem, propracování do posledního detailu. Alex Scarrow bohužel až tak dobrý nebyl. Přestože mě tato knížka trochu zklamala, nelituji, že jsem ji přečetla. Díky ní jsem měla možnost poznat něco nového, dostat se do světa po apokalypse, rozvinout svoji představivost, takže to rozhodně stálo za to. Nevím proč, ale zdá se mi, že v tomto případě by film mohl být lepší než kniha, a kdyby někoho napadlo ho natočit, pak bych určitě neváhala a vyrazila do kina mezi prvními. Konec knihy byl zajímavý, docela překvapivý a vzbudil ve mě zvědavost. Těším se na pokračování, protože tajně doufám, že bude lepší než první díl.

Akce, napětí, smrt, zákeřný virus a boj o přežití. Tahle kniha se bude líbit malým i velkým čtenářům.
Vnitřní strana obálky je taky nádherně graficky zpracována!
Kniha – 4/5 – skvělá kniha, kterou určitě můžu doporučit, ale Stephen King pro děti to rozhodně není. Za mě malinké zklamání, proto nemůžu dát plný počet bodů.