Recenze: Hraj mrtvého - Julia Heaberlin

Hraj mrtvého - Julia Heaberlin - román, detektivka, thriller v jednom. Skvělý tip na knižní dárek
Říkáte si někdy, že váš život je nudný? Chtěli byste se jednou probudit v kůži někoho jiného, s jinými rodiči, s jinou minulostí a s novou budoucností? Nikdy nevíte, co se může stát. Tommie McCloud byla obyčejná žena, jako vy. Měla rodinu, přátele, práci, která ji bavila. Jednoho dne však obdržela dopis, který jí obrátil život vzhůru nohama.

„Milá Tommie... Většinu svého života tě hledám. Jsem přesvědčená, že jsi má dcera."

V květnu jsem přečetla autorčinu druhou knihu Papíroví duchové, která se mi hrozně líbila, měla originální námět, byla vtipná, zajímavá, dechberoucí a napínavá. Proto, když jsem viděla, že u nás vyšla třetí kniha autorky, neváhala jsem. Anotace vypadala velmi zajímavě, opět jsem měla pocit, že tenhle příběh bude naprosto originální a strhující. Dívka, která se jednoho dne dozví, že pravděpodobně její život je jedna velká lež. Milující rodiče jsou možná její únosci. Ocitá se tváři v tvář hrůzné minulosti. Co má obyčejná farmářská dívka společného s únosem malé holčičky? Jak do toho zapadá vražda rodiny v Chicagu? Kdo je podivný stalker, který ji pronásleduje a pravděpodobně se ji snaží umlčet. Jakou pravdu by mohla po letech odhalit?

Žena, která poslala tento dopis tvrdí, že dívka je její ztracená dcera, kterou někdo před jednatřiceti lety unesl. Tommie nechce věřit, že je to pravda. Jenže všechno do sebe najednou podivně zapadá. Naší hrdince postupně dojde, že její život přeci jen nebyl tak úplně normální. Lži, přetvářka, podivné skrýše, o kterých nikdo nic neví. Uvědomuje si, že její rodiče se často chovali podivně, jako by znali nějaké tajemství. Začíná pátrat, hledá stopy, snaží se odhalit, kdo vlastně je. Bohužel musí hledat na vlastní pěst. Její milovaný otec nedávno zemřel a matka trpící demencí ji sotva poznává. Do cesty se ji připlete podivný reportér, kterého k ní přivedlo pátrání po Marchettim- gangsterovi a několikanásobném vrahovi, který by prý mohl být její pravý otec.

Zírám na Rosalinin podpis. Arogantně se roztahuje přes půl stránky, velký a sama klička. Pod jméno jako dodatek připsala: A andělé plakali.

Bohužel musím přiznat, že ačkoliv mě kniha velmi nalákala, nakonec pro mě byla zklamáním. Čekala jsem víc. Četla dobře, i když místy jsem se trochu nudila, ale na konci jsem si řekla jen: Hmm to je všechno? Přišlo mi, že se vlastně nic nevyřešilo. Autorka se snažila spojit příběhy několika postav v jeden, ale podle mě se ji to moc nepovedlo. Děj mi přišel takový ,,plochý". To, co mělo být napínavé, mě spíš nudilo a bylo docela předvídatelné. Tam, kde jsem čekala pořádnou akci, došlo jen na pár modřin. Tenhle thriller spíš připomínal pohádku a americkou romantickou komedii s princem, který je v každé chvíli na správném místě. V pozadí kruté vraždy a v reálu chlápci, kteří nejsou schopní umlčet jednu zvědavou holku. Podle mě se zde objevilo mnoho dějových linií, které se na konci měly spojit a vyrazit vám dech. Mi to teda přišlo, jako vařit polévku ze všeho, co najdete v lednici. Může z toho vzniknout něco báječného, nebo taky ne. Bohužel v případě této knihy, se musím přiklonit k té druhé verzi.
Kniha mě zklamala, ale možná to bylo mnou. Měla jsem prostě jiné představy. Každý z nás má však jiný vkus a líbí se mu něco jiného. Rozhodně vás nechci odradit. Zatím jsem narazila jen na jeden názor na knihu a byl velmi kladný. Prý má autorka vzestupnou tendenci. Já jsem se zamilovala do Carla z Papírových duchů a příběh Tommie ho  bohužel nedokázal překonat.

Tuto knihu proto hodnotím jako průměrnou. Čte se dobře a poměrně rychle. Musím autorku pochválit za nápad, který je opravdu zvláštní, neokoukaný a přináší do knižního světa zase něco nového. Body strhávám za mnoho postav, informací, dějových linií, které byly podle mě příliš málo propracované a bohužel také za překlad, ve kterém jsem narazila na několik překlepů.

Kniha- 3/5 – kniha mě zklamala, čekala jsem od ní víc.

Obálka- 3/5 – líbí se mi víc než obálka Papírových duchů, ale můj názor na obálky knih této autorky zůstává stejný.

Pokud se vám recenze líbila, můžete si knihu hned objednat nebo si přečíst recenzi na předchozí knihu autorky- Papíroví duchové.