Recenze: Revival- Stephen King

Rok vydání: 2015
1. vydání originálu: 2014

Počet stran: 320
Nakladatelství: Beta - Pavel Dobrovský
Překlad: Linda Bartošková

ANOTACE

Temný a uhrančivý román vypráví o knězi, který před lety přijel do novoanglického městečka. Získal si zdejší obyvatele a stal se přítelem a mentorem mladého chlapce. Při nehodě však přišel o rodinu. V plamenném kázání proklel boha a z městečka odešel. Po několika desetiletích se chlapec, nyní narkoman, s knězem náhodou setká. Životní příběh obou mužů, jejich setkání a střety jsou stejně šokující a nevyhnutelné jako ohromující vyvrcholení knihy. Román je dokonale namíchanou nostalgií 60. let a starého dobrého amerického hororu.

Román o posedlosti a závislosti…Spojte se s ďáblem a nahlédněte do posmrtného světa !

Byl knězem a přítelem malého chlapce. Z kostela ho odvedl přímo do brány pekel. Někdo by řekl, že to je dlouhá cesta, ale není. Stačí jedna tragická nehoda, fanatické pátrání po moci elektřiny a je z toho pachuť smrti a velcí mravenci.

Stephen King patří k mým oblíbeným autorům a touto knihou mě rozhodně nezklamal. Čte se velmi dobře, děj netlačí na pilu, a přesto máte pořád chuť číst dál a dál. Díky knize můj mozek pracoval na plné obrátky. Opravdu jsem musela a CHTĚLA hodně přemýšlet. Především jako křesťanka jsem byla zmatená. Věří Stephen King v Boha nebo ne? Někdo by řekl, že je to kniha o uctívání ďábla. Já si však dovolím tvrdit opak. Podle mě je to spíš varování. Myslím, že to, co King popisuje, opravdu existuje a je tu pro každého, kdo prokleje a zavrhne Boha. Kniha nebyla pro mě satanistickým vyprávěním, ale ukázkou toho, že věřit se vyplatí. Dovolím si dokonce tvrdit, že byla interpretací určitých částí Bible. Vždyť Bůh nám říká, že ďábel číhá všude, ale nikdy nic nechce zadarmo. Tohle by mohl potvrdit i hlavní hrdina. Satan pomáhal, ale za svoji službu si nechal dobře zaplatit. Žádal tu nejvyšší cenu. Byla jsem zvědavá, jak to tedy s vírou Kinga je, a proto jsem trochu pátrala. Našla jsem na internetu článek, ve kterém píše:

"Rozhodl jsem se věřit, že Bůh existuje, a proto mohu říct: Bože, já to sám nedokážu. Pomoz mi, abych se dnes už nenapil. Pomoz mi, abych si dnes nevzal drogu. A to u mě funguje dobře."

Přestože kniha je označována jako thriller/horor, moc hororových prvků v ní nebylo. Není to ten typ knížky, který se bojíte číst před spaním. King dokonale spojil počteníčko ke kafíčku se špetkou husí kůže, přidal pár blesků a tahle skvělá kniha byla na světě.
Hodně se mi líbila charakteristika postav. Člověk měl pocit, jako by je znal odjakživa. Reverend mi na začátku knihy připadal hodně sympatický, ale s každou další stránkou jsem z něho měla horší a horší pocit. Pochopila jsem však, že kdo jednou vleze do ohně, tomu už není pomoci. Pak tu byl Jamie, můj milovaný kluk. Udělal v životě hodně blbostí, ale přesto ho mám pořád ráda. Jenom hledal sám sebe a tak nějak se mu všechno zvrtlo. Náhoda ho poznamenala, ale věřím, že Boha nezavrhl úplně, a to ho zachránilo.

Začínal s vojáčky a skončil se zbraní v ruce. Nikdy nevíte, koho na své cestě potkáte, a jak vám změní život. Jeden kněz, jedno dítě, hudba, drogy a zázračná elektřina, na to všechno se můžete těšit. Není to detektivka, a přesto celou dobu přemýšlíte, kam vás King vede a co číhá na konci té cesty.

Matka je za dveřmi, není dobré se dívat klíčovou dírkou...Může vás to stát život.
Knížku vřele doporučuji. Myslím, že každý si v ní může najít něco pro sebe. Někdo se bude trochu bát, jiný si bude užívat všechny Jamieho koncerty.

"Vždyť všechny ty fláky začínají v E"