Recenze: Květy slunce - Rupi Kaur

ukážu prstem na pole plné žlutých květů
vidíš jak se dívají za sluncem zatímco pluje oblohou
když zapadne svěsí hlavy a smutní
prostě potřebují k životu slunce
tak jako já tebe

- květy slunce

Rupi Kaur po své prvotině Mléko a med napsala další krásnou sbírku básní, tentokrát o smutku, odříkání, lásce, úctě ke kořenům a vnitřní síle. Kniha je rozdělena do pěti kapitol, které autorka nazvala vadnutí, odumírání, klíčení, růst a rozkvět. Poezii miluji a na Květy slunce jsem se opravdu těšila a byla zvědavá, zda se mi kniha bude líbit stejně jako ostatním čtenářům. Bohužel nemůžu srovnávat s předchozí sbírkou básní, protože Mléko a med jsem nečetla.

Sbírka básní Květy slunce, kniha pro milovníky poezieKvěty slunce je kniha, která zaujme už na první pohled krásnou jednoduchou obálkou. Osobně se mi velmi líbí, že v Česku vyšla v hardbacku, protože při mnohonásobném čtení se nebude tolik ničit. Už teď vím, že se k ní budu mnohokrát vracet. Je plná emocí, lásky, smutku, naděje...během čtení jsem mohla přemýšlet nejen o tom, co tím autorka chtěla říct, ale také o sobě, o svém životě, o tom co jsem už prožila, a co je ještě přede mnou. Mnoho básni mě opravdu chytlo za srdce, jakoby mi Rupi Kaur mluvila z duše. Byl to krásný, procítěný, nezapomenutelný zážitek. Myslím, že v této kouzelné sbírce básní si každý najde něco pro sebe. Přestože se mi kniha moc líbila, byla jsem trochu zklamaná. Čekala jsem malinko víc. Možná je to tím, kolik se o ní mluvilo, možná tím, že jsem nečetla Mléko a med, a možná prostě proto, že jsem knihu četla v češtině a ne v originálu. Nevím. Kdybych to měla nějak shrnout řekla bych, že kniha je opravdu skvost, který stojí za to mít v knihovně, většina básní  je krásná, dobře propracovaná, příjemná, pohladí srdce i duši. Ale jsou mezi nimi i takové básně, které mě nezaujaly, a podle mého názoru nemají žádný hlubší smysl.

Kniha – 4/5 – krásná poezie, kterou si určitě zamilujete a budete se k ní rádi vracet. Až na několik básní, které podle mě neměly žádnou hloubku, se mi to moc líbilo. Krásné, procítěné... Doporučuji!

Obálka- 5/5 - obálka je opravdu nádherná, jemná, minimalistická, řekla bych, že z ní vyzařují pocity, které autorka vložila do knihy. V tomto bodě bych chtěla také upozornit na opravdu krásné grafické zpracování. Drobné kresby nádherně doplňují básně. Díky ním můžete knihu lépe prožít, pochopit. Rozhodně přidávají celému obsahu na hodnotě!
Poezie z knihy Květy slunceCitát z knihy Květy slunce

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihy Dobrovský! Pokud chcete mrknout na krásnou grafiku v knize, pak vás určitě zaujme listování v příběhu na mém instagramu.