Recenze: Temnota - Ragnar Jónasson

Kniha z Islandu, detektivní thriller, tip na dárek
Tělo mladé Rusky nalezeno na islandském pobřeží. Policie případ uzavírá jako sebevraždu. Bez důkladného vyšetřování, bez zbytečných otázek. Jde přeci o imigrantku. Jenom detektivka Hulda je přesvědčena, že pravda je někde jinde. A rozhodne se jí odhalit. Za každou cenu...

Kniha Temnota je první díl série Skrytý Island. Hlavní hrdinkou je starší detektivka Hulda Hermannsdóttir, která musí odejít předčasně do důchodu. Než však odejde, dostane možnost vybrat si nějaký odložený případ a zkusit ho vyřešit. Hulda má jasno. Rozhodne se znovu otevřít rok starý případ mrtvé Rusky, která v její zemi žádala o azyl, a přišla o život. Hulda nevěří, že dívka spáchala sebevraždu, a brzy se její tušení potvrzuje. Detektivka zjistí, že ve stejnou dobu zmizela i další mladá žena, a její tělo nikdy nenašli. Dostává se blíž a blíž pravdě, která může být hodně nebezpečná. Bohužel víc, vám neprozradím, protože tenhle případ musíte prozkoumat sami!

Zajímavý, napínavý thriller s prvky detektivky pro milovníky severské literatury
Zajímavá vnitřni strana obálky
Kniha se četla velmi dobře, stránky rychle ubíhaly, takže jsem ji měla přečtenou za pár hodin. Pokud jde o děj, nedělo se tam nic neobvyklého, ale přesto jsem hltala každou stránku, a chtěla vědět, co bude dál. Trochu mě překvapilo, že ačkoliv se v knize řeší rok starý případ, svědci si pamatují hodně detailů. Myslím, že ve skutečnosti, by si nevzpomněli ani na polovinu z toho. Další věc, která mi tam úplně neseděla bylo hodně informací z minulosti hlavní hrdinky, které vlastně k ničemu nevedly. Čekala jsem, že se ke konci dozvím, co má celý případ společného s její temnou minulostí a vzpomínkami, což se bohužel nestalo. Ale kdo ví, možná je autor využije v dalším dílu. Každopádně i když jsem na internetu narazila spíš na negativní recenze, sama bych se pod ně nepodepsala. Přestože měla kniha své mouchy, četla se dobře a rychle. Dokázala jsem si u ní odpočinout a přijít na jiné myšlenky. Zápletka mi přišla jiná než ve všech knihách, které jsem četla, zajímavá a neokoukaná. Moc se mi líbily dvě dějové linie, které popisují přítomnost a minulost, a díky tomu pomohou čtenáři pochopit, co se vlastně před rokem stalo. Každopádně největší peckou pro mně byl ten konec, protože to jsem opravdu nečekala. Pokud tedy hledáte knihu, která vás ke konci opravdu překvapí, pak vás Temnota určitě nezklame. Mě nezklamala, a už teď se nemůžu dočkat na další díl, protože jsem fakt zvědavá, jak to bude pokračovat!

Kniha – 4/5 - zajímavý, oddechový detektivní thriller z prostředí Islandu, který se čte příjemně a rychle. A pokud máte rádi překvapivé konce, pak si tuhle knihu rozhodně nesmíte nechat ujít!

Obálka- 3,5/5 - průměrná, moc mě nezaujala. Kdybych si nepřečetla anotaci, na základě obálky, bych si knihu určitě nevybrala.

Za poskytnutí výtisku k recenzi děkuji Knihy Dobrovský.