Recenze: Skleněný les - Cynthia Swanson

Knižní recenze, rodinný thrillerNa první pohled rodina jako každá jiná. Jenže pod povrchem se ukrývá něco hrozivého. Lži, přetvářky, tajemství. Angie Glass měla pocit, že zná svoje nejbližší. Vzala si dokonalého, hodného, milujícího muže Paula a nedávno se jim narodil první syn. Je šťastná, všechno se zdá zalité sluncem. Jenže stačí jediný telefonát, a její život se obrátí vzhůru nohama...

Kniha Skleněný les vypráví příběh rodiny Glassových z pohledu tří žen. Máme zde mladou jednadvacetiletou maminku Angie, která vede pohodový život v městečku Wisconsin. Má hezkého, hodného manžela, skvělé rodiče, na které se vždy může spolehnout, a nic jí nechybí. Další ženou, která vypráví svůj příběh je Silja. Žije se svým manželem Henrym a dcerou Ruby v proskleném domě svých snů u lesa. Další části příběhu pak tvoří vypravování její dcery Ruby. Vše začíná, když Ruby zavolá své tetě Angie a strýci Paulovi, že její matka utekla z domu a otec spáchal sebevraždu. Mladí manželé se vydávají na cestu do skleněného domu, aby podpořili svoji neteř a pomohli jí připravit pohřeb otce. Angie chce poskytnout Ruby oporu, chce ji obklopit mateřskou láskou a pomoct ji vyrovnat se se ztrátou rodičů. Jenže sedmnáctiletá dívka o tom nechce ani slyšet. Je uzavřená, záhadná, moc nemluví, v noci utíká na tajné schůzky do lesa. Co asi tají? Kam chodí? S kým se stýká? Čím déle se Angie zdržuje v Siljině domě, tím víc se ji tam nelíbí. Něco není v pořádku. Zdá se, že každý něco tají. I její dokonalý manžel se začíná chovat divně. Angie postupně odhaluje různá rodinná tajemství a je v šoku. Čeho všeho je doopravdy Paul schopný? Jak to, že celou dobu co s ním žila si ničeho nevšimla? 
,,Svatá Matko Boží!" vydechla jsem. Opřela jsem se zády o čelo postele. Co to bylo za muže? Tohle nebyl Paul, kterého jsem znala. Tohle nemohl být muž, který se na mě - jen před pár dny - utrhl, aby se na mě vzápětí podíval tím nejněžnějším pohledem a omluvil se mi.
Zajímavý psychologický thriller o rodiněMusím říct, že se mi kniha opravdu moc líbila. Přečetla jsem ji jedním dechem. Autorka sice napětí schovává do pozadí, a víc se soustředí na vykreslení hlavních postav, jejich charakterů a názorů, ale přesto se kniha čte lehce a příjemně. Příběh je velmi promyšlený, je jako skládačka. Postupně odhalujete další a další dílky až nakonec dospějete k překvapivému rozuzlení. Velmi se mi líbilo, že je kniha psaná z třech úhlů pohledu. Každá z žen je jiná, má jiné pocity, žije jiný život, a přesto jsou jejich osudy propojené. Kapitoly jsou krátké, takže se ani nenadějete a jste u konce. Je to krásný, smutný a tajemný příběh o rodinné tragedií, o osudu lidí, jako jsme my. Lidskost a láska se zde proplétá s chladnokrevností a nevypočitatelností. Najdete tu postavy, které si oblíbíte, zamilujete, budete s nimi soucítit, chápat a obhajovat jejich činy, i takové, které byste nejraději zabili. Protože v téhle knížce, skoro nikdo není takový, jaký se zdá na první pohled.
Silja věděla, že by nebylo správné s Ruby souhlasit. Namísto toho odpověděla: ,,Chápu, že se tak cítíš, Ruby.",,No" Ruby vrátila album Silje. ,,Asi musíme být vděční za to, co máme. Musíme být vděční alespoň za to, že nás nic nemůže rozdělit."
Jediné, co bohužel musím vytknout, jsou chyby, kterých jsem v knize našla hned několik. Chápu, že někdy je těžké to vychytat, a že se to může stát, ale chyby v této knize byly natolik zřejmé, že jsem si jich všimla při prvním čtení. Nechápu, jak je tedy mohli přehlédnout korektoři. Pokud jde o děj, moc se mi líbil, ale byl pro mě trochu předvídatelný. Už asi v polovině knihy jsem začala tušit, jak to asi doopravdy bylo, a nemýlila jsem se. Možná to bude tím, že už mám hodně načteno, a tím pádem je těžší mě překvapit. Celkově však knihu hodnotím velmi pozitivně. Pokud máte rádi rodinné ságy s trochou krimi a napětí, pak vás tenhle netradiční thriller určitě bude moc bavit!

Skvělý thriller z Knihy Dobrovský
Uvnitř obálka vypadá opravdu krásně
HODNOCENÍ:

Kniha – 4,5/5 – skvělá, čtivá kniha, kterou přečtete jedním dechem! Až na pár drobných gramatických chyb nemám co vytknout. Určitě doporučuji!

Obálka- 5/5 - moc hezká, určitě dokáže na první pohled zaujmout čtenáře.

Děkuji Knihy Dobrovský za poskytnutí recenzního výtisku. Knížku si můžete prolistovat a zakoupit zde.

Pokud vás tahle kniha nezaujala, můžete se podívat na další recenze. Určitě tam najdete něco pro sebe. Kdybyste chtěli s výběrem knihy pomoct, neváhejte a napište mi do komentáře, co hledáte, a pokusím se vám něco doporučit. Mějte se krásně :)

2 komentáře:

Děkuji za komentář :) Přeji krásný zbytek dne!