Recenze: Gerda, Příbeh velryby - Adrián Macho

Krásný příběh oi malé velrybě, která ztratila svoji rodinu.Ponořte se společně s malou velrybou Gerdou do hlubin oceánu, poznejte nové přátelé, jejich životy, a zkuste v tom příběhu najít sami sebe. Protože o tom to je. O hledání svého místa na světě, o lásce, ztrátě, přátelství. Je to fascinující kniha plná nádherných  ilustrací, do kterých se zamilují malí i velcí čtenáři.

Jak už můj úvod napovídá, kniha vypráví příběh velryby Gerdy, která jednoho dne ztratí svoje rodiče i bratra v hlubokém oceánu. Bloudí a všude je hledá. Cestou potká jiné mořské živočichy, kteří jí radí a pomáhají, ale jsou mezi nimi i takoví, kteří se k ní nechovají zrovna pěkně. Gerda je osamocená a smutná, ale nevzdává se a pluje pořád dál, až narazí na moudrého narvala. A pokud vás zajímá, zda malá velryba nakonec najde to, co hledá, určitě si přečtěte tuto krásnou knížku.

V zátoce ráje jednou všichni setkáme se, čas dělí nás, ale věčnost k sobě nese. S nadějí pluj v širých vodách, dítě, důvěřuj nebi, v duši pohladí tě.

Nádherné ilustrace v knize Gerda vás okouzlí.Kniha je graficky prostě překrásná! Už dlouho jsem nenarazila na knihu, která by měla tak nádherné ilustrace. A jelikož od malička mám slabost pro velryby, Gerdu jsem si prostě zamilovala! Pokud jde o samotný příběh, bohužel musím říct, že jsem byla malinko zklamaná. Čekala jsem víc rozvinutou, hlubší zápletku. Kapitoly byly velmi krátké, takže si autor vlastně ani nemohl dovolit určité myšlenky rozvinout. Kdyby kniha měla jen o několik stran víc, podle mě by byla o hodně lepší! Jenže, když vezmu v úvahu, že je vlastně určena nejmenším čtenářům, pak chápu, že obsahově byla tak akorát. Přesto mám smíšené pocity. Nejsem si totiž jistá, zda by knížku malé dítě pochopilo. Připomínala mi Malého Prince. Objevilo se v ní několik zajímavých myšlenek, které však podle mého názoru jsou bližší dospělým než dětem. To my dospělí se často cítíme ztracení, hledáme nějaký smysl života, snažíme se přijít na to kým vlastně máme být, jakou roli zde hrajeme.

Rád bych vám vyprávěl příběh velryby Gerdy, která plula životem a poznávala tajemné kouty oceánů. Příběh touhy, snů, radosti a zklamání. Povím vám, jak malá Gerda zažila ztrátu, objevila svět a našla různé přátele. A nakonec i sama se...Tento příběh je pravdivý a věřte nebo ne, podobné příběhy zažívá mnoho velryb. A možná i lidí...

Knížka určitě stojí za přečtení! Překvapilo mě jen, že autor textu vůbec není uvedený na obálce. Místo toho je tam ilustrátor. Obrázky v knížce jsou opravdu obdivuhodné, nádherné, dech beroucí, pohádkově krásné, snové..., a tak bych mohla pokračovat do nekonečna, ale myslím si, že i příběh je natolik hezký, že autor stojí za zmínku. Tolik asi z mého hodnocení. Gerda je jednohubka na jeden večer. Já sama jsem ji přečetla hned dvakrát za sebou, abych si ji mohla řádně vychutnat. A obrázky, ty si budu prohlížet alespoň jednou za čas pro zlepšení nálady :)

Knížka pro děti s příběhem jako Malý Princ - recenze

Kniha – 4/5 – moc hezký příběh, ale na můj vkus příliš ,,osekaný."

Obálka- 5/5 - jedna z nejkrásnějších pohádkových obálek, jaké jsem kdy viděla. Stejně jako ilustrace uvnitř. Je to prostě láska na první pohled!