Recenze: Šesté zastavení - Linda Stasi

Kniha pro milovníky Dana Browna
Demiel Ben Yusef - terorista a vrah nebo syn Boží a spasitel světa? Reportérka Alessanda Russo se  jednoho dne náhodou ocitá ve středu událostí, a v tu chvíli se její normální, klidný život obrací vzhůrů nohama. Měla udělat reportáž, a najednou je obviněná z vraždy a utíká před zákonem. Neví, komu může věřit, kdo se jí snaží pomoc a kdo ji touží zabít. Dokáže vyváznout živá a očistit svoje jméno nebo zemře jako krutá vražedkyně?

Svět je v dokonalém souladu. Všechno a všichni jsme součástí Božího celku. Měsíc řídí příliv a odliv; dešťovky v Amazonii provzdušňují půdu, aby bylo dost kyslíku pro všechny, Každé stvoření je pro dokonalý soulad stejně důležité. Dokonalý soulad je porušen a uvržen v chaos jen tehdy, když se do věci vloží lidé - jediní tvorové disponující svobodnou vůlí. Žádní jiní tvorové na zeměkouli nezabíjejí jen pro potěšení z vraždy.

Hlavní hrdinkou knihy je reporérka Alessandra Russo, která touží po úspěšné kariéře. Jednoho dne se na ni přeci jen usměje štěstí. Má být součástí nejsledovanějšího soudního procesu všech dob. Demiel Ben Yusef je postava, kterou sleduje celý svět. Je mnohonásobným vrahem, má na svědomí několik teroristických útoků, které si vyžádaly tisíce obětí. Alespoň podle některých. Mezi lidmi se však najde i mnoho jeho příznivců, podle kterých Demiel Ben Yusef tyto činy nespáchal. Tvrdí, že není terorista, ale mírumilovný člověk a někteří ho označují i za Božího syna. Alessandra Russo má brzy odhalit pravdu. Čeká společně s ostatními reportéry před soudní budovou na příjezd obviněného, ale v tu chvíli ještě netuší, že za pár minut se jí změní celý život. Obviněný Demiel Ben Yusef ji totiž na očích celého světa nečekaně políbí. V tu chvíli se reportérka stává součástí nebezpečné hry na život a na smrt. Utíká před zákonem a vrahy, kteří jí jsou na stopě a zároveň pátrá po důkazech, které potvrdí nebo vyvrátí teorii, že terorista je ve skutečnosti nový spasitel světa. Pokud vás zajímá, jak to vše dopadne, a zda se Alessandře podaří odhalit pravdu, určitě sáhněte po knize.

Kdybych jen bývala tehdy věděla, že se můj svět už nadobro změnil. Vlastně to věděli všichni kromě mě. A to byl teprve můj první velký omyl. Kdybych jenom tušila...

Osobně z příběhu mám smíšené pocity. Z jedné strany se mi moc líbí. Je napínavý, originální, jiný. Objevuje se v něm několik nečekaných zvratů, díky čemu čtenář do konce neví, na čem je, a kde je vlastně pravda. Čte se rychle, děj utíká a rozhodně se při čtení nenudíte. Z druhé strany musím říct, že jsem čekala něco jiného. Podle mě má děj pár nedostatků a není propracovaný tak, jak bych čekala. Mate mě i zvolené téma. Jsem křesťanka a tudíž úplně nevím, co si o tom mám myslet. Použití prvků z Bible a vytvoření druhého Božího syna pro mě bylo diskutabilní. Během čtení jsem se ptala sama sebe, zda to je etické nebo ne? Uráží to Boha a křesťany nebo naopak se z toho příběhu můžeme něco naučit? A jelikož se snažím respektovat názory jiných a nežít fanatickou vírou, dospěla jsem k názoru, že tato kniha není nevhodná, a že možná takovým nenásilným způsobem poukazuje na to, jak nespravedlivě zemřel Ježíš. Knihu tedy hodnotím spíš pozitivně. Děj se mi líbil, místy mi lehce připomínal knihy Dana Browna, takže pokud máte tohoto autora rádi, kniha Šesté zastavení by se vám mohla líbit.

Kniha – 4/5 - zajímavý, originální příběh, za mě lehce kontroverzní, ale čte se dobře, je napínavý, a mohl by se líbit milovníkům thrillerů a fanouškům Dana Browna.

Obálka- 4/5 - obálka se mi líbí, je originální, zaujme na první pohled

Za poskytnutí výtisku k recenzi děkuji Knihy Dobrovský.